Drömmen som blev verklighet.

Om jag någon gång ska besöka USA då är det inte storstäderna som jag tänker mig i första hand utan det är den oslagbart vackra naturen i Alaska som jag vill utforska. Tillsammans med min son Oskar som också älskar naturen bar det efter ett års planering av till vårat drömmars mål i Nordamerika. Vad vi fick uppleva var väl också det som vi hade föreställt oss. Vist var vi beredda på att   stöta på ett av världens största landlevande rovdjur, Kodiakbjörnen. Vår vandring längs med älvarna på Kodiak var spännande, skulle björnen dyka upp eller ska vi få nöja oss med de spår som björnen lämnade efter sig. Björnen på Kodiak lös med sin frånvaro och det var nog tur det. Mer av Alaskas djurliv blev det då vi var på fastlandet. Ett fint möte med den stora älgen som lugnt stod och betade av de gröna växterna. Grizzlybjörnens frossande av lax i Brooks Falls. Jordekorrarna som på sitt lekfulla sätt ville få vår uppmärksamhet. Vi fick också se en Bald eagle som jagade efter fisk i älven.
IMG_8163

2
3
5
6
8

Kommentera

