Testdeltagare åt PRIMUS.

Jag har fått den stora äran att få vara med i testpanelen för Primus vintergasol. Under vintern och fram till i mars 2015 kommer jag att testa denna gasol vid flera tillfällen. Fokus kommer att ligga på hur man/jag ska kunna på ett enklare sätt laga min mat med gasolköket under kalla förhållanden. Under flera år har jag använt mig av primusköket på mina vintriga äventyr. Vid de tillfällen som jag har lagat mat vintertid på mitt omnifuellkök då har bensin varit det mest användbara bränslet. Nu är det då dags att testa vintergasolen, vilket jag ser fram emot att få göra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERARödingfiske i Villingsberg.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå väg mot Newtontoppen på Svalbard.
OLYMPUS DIGITAL CAMERASäfsen och en god måltid uppe på solfjället.
OLYMPUS DIGITAL CAMERASkidexpedition över Spetsbergen på Svalbard. Givetvis så använde jag mig av Primus termosar.
OLYMPUS DIGITAL CAMERALaxfiske på Vättern klippor. Nu fick jag inte plats med laxen i kastrullen så det fick bli kokt korv istället:-)
IMG_6800Då vi tältade på Island och Eskilfjorden fick vi besök av en busig och sällskaplig fjällräv.
75I tältet på väg mot Nordpolen. En fin värme och ett tillfälle att torka upp innervantarna för vidare färd.

Kommentera

