FN-tjänstgöring Cypern Mellanöstern 1975-77

Ett av mina mest spännande äventyr är det som jag fick vara med om under min tjänstgöring som FN-soldat. Under ett och ett haft år och ibland tuffa förhållanden kunde jag slutligen åka hem nöjd med min insats.

1vVaktkuren vid camp TRE KRONOR Sinai.
Mellanöstern10Att få besöka en beduinby var oftast ett besök med glädje.
33Ibland hyrde jag en kamel för en ritt i öknen.
Cypern 07Utsikt från det svenska hotellet TULIP. Tulip hotell var den plats som vi hade som bevakningsområde.

Kommentera

