I vargens spår.

Helgens vargspårning blev som alltid en spännande och upplevelserik färd på skidor genom vargreviret. Det nya reviret jag besökte, med två vuxna vargar och deras 4 valpar, gav ingen kontakt. Efter några kilometers spårning i reviret gav jag upp. Jag åkte istället drygt ett par mil mer norrut. I de reviret fins det gott om varg. Jag spände på mig skidorna och efter någon timmes spårning korsade jag ett färskt vargspår. Jag följde spåret och vargen hade tagit sig genom skogen vidare ner mot sjön. Där var jag tvungen att avsluta spårningen. Isen närmast stranden litade jag inte riktigt på, det syntes också på de spår son vargen hade lämnat efter sig. Trampen efter vargen var blöta och slaskiga så jag bestämde mig för att sitta tyst och vaka in den istället. Har man tur då kan man få se vargen i sitt riktiga element.  Efter en fin dag i reviret dock utan vargkontakt återvände jag nöjd och belåten hem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADet gäller att ha bra kläder på sig när man är ute i vintervädret. Här har jag en anorak  från Fjällrävens sortiment. http://www.fjallraven.se/anorak-no-8-w Byxor från Fjällrävens http://www.fjallraven.se/drev-trousers

OLYMPUS DIGITAL CAMERASlaskiga vargspår.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn fin vy över sjön.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATre spår. Varg, Hare och skidor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentera

