Träningstips!

Att träna utomhus, oavsett vädret, är det bästa sättet att träna tycker jag. Den friska luften i kombination med träningen ger en otroligt fin känsla och för mig blir träningsresultatet bättre. Ofta tränar jag genom med att gå i backar med bildäck efter mig. Syftet med den träningen är att stärka upp axlar, rygg och benmuskler. Jag brukar även vandra lite längre sträckor med en tyngre packning, totalt ca17 kg, med 5 kg sandsäckar i ryggan. Känns packningen för tung är det bara att hälla ut en av säckarna och på så sätt minska bördan.
Jag tränar för mitt eget välbefinnande, och ju äldre jag blir desto viktigare är det att hålla kroppen i trim.
Jag klär mig efter hur min kropp reagerar under ett tungt träningspass.
Jag använder mig av Aclimas Lightwoll långärmad tröja närmast kroppen. Ovanpå detta har jag Aclimas Warmwoll och som skalplagg använder jag Aclimas WoolShell. Denna kombination passar mig bra eftersom jag svettas så pass mycket och är i stort behov av kläder som vädrar ur svetten.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERABackträning 3 km. Anpassa däcken efter ditt eget behov. En härlig träning för hela kroppen. Lycka till.

OLYMPUS DIGITAL CAMERARyggan full med sandsäckar. Börja med lättare packning och kortare sträcka.

lightwool_shirt_longsleeve_black_49596http://www.aclima.no/lightwool

warmwool_shirt_crewneck_m_coastalfjord_44921http://www.aclima.no/warmwool

woolshell_jacket_man_49450http://www.aclima.no/woolshell

Kommentera

