Bra utrustning för rätt tillfälle.

Man kan inte riktigt tro det, men vintern är i antågande. Det är dags att kika över sin vintergarderob, en liten uppdatering av kläderna kanske behövs. Kanske väntar nya spännande äventyr i det kommande vinterlandskapet eller har du nya utmaningar på gång. Nya och oupptäckta upplevelser som ställer högre krav på utrustningen. Hur ska man då tänka när man köper nya kläder?
Jag har alltid skaffat den utrustning efter de mål som jag sätter för mina aktiviteter. Det viktiga är; vad ska jag använda mina kläder till och hur fungerar min kropp under olika aktiviteter?
Själv tillhör jag de personer som lätt svettas. Därför är det viktigt att ha sådana kläder som transporterar bort fukten från kroppen. Att använda sig av ullunderställ är att rekommendera.
Ett tips om hur man bäst ska klä sig i vinterkyla är att alltid tänka på att klä sig med tre lager kläder.

ACLIMAS WOOLNET, ett plagg som hjälper till att transporterar bort fukten från kroppen och även fungerar som ett värmeisolerande plagg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERANätunderställ.
Utan på detta underställ rekommenderar jag att klä sig med ett tätare ullplagg, t.ex. ett VARMWOOL eller HOTWOOLunderställ.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASvalbard.

Som skalkläder har jag valt ett mycket beprövat plagg från Bergans. Ett Norskt företag som har utrustning för både lättare friluftsliv och tuffare expeditioner då det där ställs högre krav på utrustningen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAGrönland.

Det är viktigt för mig att klä mig rätt efter den aktivitet jag ska utföra. Känslan av att utrustningen fungerat som planerat, gör att man känner sig trygg och kan planera in nästa tur.
Välkomna att läsa mer om deras produkter:
http://www.aclima.no
http://www.bergans.no/

Kommentera

