När olyckan är framme!

När jag är ute på mina äventyr, både stora och små är det viktigt för mig att ha med rätt utrustning i förbandslådan. Jag använder mig därför av en produkt från Fratelli som är snabb och enkel att använda när olyckan är framme. Omplåstring sker med ett exklusivt framtaget material där själva förbandet vulkar fast sig själv. Det är alltså inget klister på förbandet, ett klister som i regel inte fäster ordentligt då det är blött runt såret.
Jag vill veta, att om olyckan är framme, kunna ta hand om det som är skadat på ett säkert och tryggt sätt för att sedan fortsätta mot det planerade målet på mitt äventyr.  Även brandförsvaret använder sig av denna produkt.
Kontakta Anders Block. 0704-268 114
http://fratelligroup.se/

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag skar mig på en kniv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMed det vulkande plåster kunde jag stoppa blödningen.

Här följer några av deras produkter.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAUni Allförband – används som tryckförband vid större sår. Är blodabsorberande. Självhäftande. Fastnar inte i såret.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASupersoft – används som plåster. Blodabsorberande, självhäftande, fastnar inte i såret. Tunnare än Allförbandet, vilket gör det mer lämpligt som ett plåster. Fäster även när man är blöt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERATill vänster.  Burn Cool Gel – brännskadespray som innehåller Tee Tree Oil. Smärtlindrande och har en läkande effekt. Fungerar mycket bra vid fästingbett, myggbett, brännässlor och brännmaneter.
Ögondusch. pH-neutraliserande, återanvändningsbar, steril till sista droppen. Spoltid fyra minuter. Kan även användas som sårtvättare.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAndningsmask med nyckelring – mer hygieniskt när du ger inblåsningar vid HLR. Har backventil.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFixit – kanske marknadens bästa ”vanliga” plåster.

3 svar

  1. Bra tips! 🙂

  2. Hej Hasse!
    Kul att du gillar våra produkter.
    Vi hörs!
    Hälsningar Anders på Fratelli

Kommentera

