En fin dag hos vargarna.

Idag var det dags för mig igen att bege mig ut till vargreviret. Väl framme vid sjön möttes jag både av det fina vädret och färska vargspår att följa. Syftet denna gång var inte att följa vargen i deras spår, som jag gjort tidigare, utan att  leta rätt på färska spår och sedan slå mig ner på en bra plats där vargarna har varit framme. Planeringen var att jag skulle sitta stilla och vänta på att vargen så småningom skulle visa sig utan att veta om att jag satt i mitt gömsle. Jag satt i 7 timmar men ingen varg ville visa sig. Jag är helnöjd med dagen. Att jag inte såg någon varg denna gång gör med säkerhet att jag kommer att ta mig tillbaka för att få se det hemlighetsfulla djuret.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFärska spår efter tre vargar. Spänningen inför dagen ökar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn fin vy ifrån mitt vargpass.

OLYMPUS DIGITAL CAMERABild på en riktig ensamvarg som ser ut att trivas bra där han sitter.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En vacker dag, här ser man att solen börjar ta över och kanske ett steg närmare våren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Till vänster spår av varg i vildmarken och till höger spår av en vilde i vargskogen.

2 svar

  1. Ja där ser du ut att ligga bra 🙂 Härliga bilder!!

    • Ännu en fin dag att njuta av. Det är de här som jag kallar frihet. Att inte göra något utan bara ta det lugnt och njuta av livet. Tack för din fina kommentar:-)

Kommentera

