Höstvandring på Omberget vid Ödeshög.

Vättern har så många naturupplevelser att bjuda på. Jag brukar besöka Vättern för att fiska lax men den här resan som gick till Ödeshög planerade jag in en dags vandring på Omberget. Fint väder och en otroligt fin utsikt över Vättern gav mig massvis av energi till de två nästkommande dagarnas laxfiske. Det bästa sättet att få energi på är att vistas i naturen.


Några pannkakor ock kaffe kunde jag njuta av efter några timmars vandring.

De prasslade till bland löven framför mig, det visade sig vara en ekorre.

2 svar

  1. Hej! Äntligen hittade jag dig! Hur är det? Niklas gav mig ditt nr men jag tappade det typiskt nog. Ska du tillbaka till Svalbard snart? Jag har flyttat till Göteborg men jag saknar ön. Flyttar kanske tillbaka snart, vem vet? Hoppas vi möts igen och ta hand om dig! Kram/malin från guesthouse 2011 😉

    • Hej Malin.
      Kul att du hör av dig.
      Det är bara fint med mig. Jag håller som bäst på med att planera in en skidexpedition på Grönland. Jag var på Svalbard två gånger i år och har väl inte planerat in någon mer resa dit, fast man vet ju aldrig. Jag tycker också att Svalbard är en otroligt vacker plats med sina berg och fjordar. Jag pratade mycket med Niklas när jag var på ön senast. Vore kul om vi kunde hålla kontakten uppe.
      Var rädd om dig.
      Kram Hasse 🙂

Kommentera

