Att alltid vara uppkopplad.

På min expedition på Grönland levde jag tillsammans med Inuiterna. På Grönland jagar man och fiskar precis som vi gör här hemma i Sverige. Deras jaktbyten består av bland annat säl. Mitt ute i ishavet bland isbergen och långt från land sköts det en säl. Jag fick beskåda denna jakt och slakt av sälen. Jag har varit jägare själv och tyckte inte att det var så märkvärdigt.
Mitt under pågående slakt ringer hans mobiltelefon. Jag tyckte att situationen var komisk. Här står det en Inuit mitt bland isbergen en naturmänniska som i mina tankar inte är i behov av att vara uppkopplad. Vad de pratade om vet jag inte det Grönländska språket är svårt att förstå. Men de var väl något viktigt.
En händelse i en otroligt vacker natur på Grönland.

2 svar

  1. Vilken upplevelse och vilka fina naturbilder! Det är bara att hoppas man får uppleva något liknande någon gång…(Hittade precis hit o tänkte jag skriver en rad 😉 MVH Susanne

    • Hej Susanne. Vad trevligt att du tycker om mina äventyr. Jag tycker att man ska göra något spännande med livet och upptäcka så mycket man kan. Jag var inne på din hemsida och du värkar som jag trivas i det vintriga landskapet. Ha det så gott och ha ett riktigt spännande 2013.

Kommentera

