Träningstips!

Ett bra sätt att träna hela kroppen är att dra däck efter sig. Om man har en lång och tuff backe att träna i är det ännu bättre. Jag lovar att hela kroppen får sig en riktig genomkörare. Detta är också ett bra sätt att träna upp sin kondition. Blir det för lätt med ett däck då är det bara att koppla ihop fler. Backen som vi tränar i är ca 2 km lång med ganska brant lutning, jag brukar gå tre vändor. Den första vändan har jag som uppvärmning utan däck och den andra med ett däck och den tredje vändan med två däck. Nu tränar jag inför nästa expedition och den kräver att man är fysiskt förberedd. Expeditionen blir som ni kan förstå på skidor. På bilderna tränar jag tillsammans med min son William.
Prova på att testa denna träningsform, ni kommer garanterat att gilla den
!
Lycka till.

2 svar

  1. Hallo Hans!
    I need to start my training for next April as soon as the summer is over… Respect!
    We spent a great week in the french Alps with our bikes and climbing

    Her´s my first climbing movie 🙂

    hope to see you one day?

    olli

  2. oh and just to let you know – I´ve been trying sooooooo hard to find sponsors but no positive reaction so far 😦
    but I keep trying….

Kommentera

