Hundar, snö och en otrolig fin natur.

Jag är nu tillbaka från Svalbard. Vi hade en otroligt fin expedition med hundarna. Det var en tuff tur över bergstoppar i djup snö, oftast fick vi hjälpa både hundarna och varandra med att skjuta slädarna framför oss. Kinei, en liten tik som jag hade i mitt spann. Hon ville nog inte vara någon polarhund, satt oftast och frös så det blev att dela tält med henne. Som ni ser gick det ingen nöd på någon av oss, vi hade väl en del diskussioner om vem som skulle sova i sovsäcken, jag vann oftast. Hon somnade på min arm varje kväll och hon tycktes trivas med tillvaron som campinghund.

2 svar

  1. Måste var härligt att ha en hund som sällskap. Hon har förstått att utnyttja människan. Härliga bilder.

    • Hej. Att få ha ett sådant samspel med hundar i en sådan tuff miljö som vi hade är helt underbart. Då är det också givet att man tar hand om de som är lite svaga i gruppen och det var just den lilla tiken Kinei.

Kommentera

