Den 9 mars håller jag föredrag på Älvsjömässan.

Jag berättar om min senaste expedition på Svalbard där vi skidade över glaciärerna på Spetsbergen. Den 9 mars kl 11.30 berättar jag för er om denna spännande expedition. Välkomna!
Idag lördag vandrade jag tillsammans med Oskar och Lena runt Kungsörsleden. Leden är ca 2,5 mil och vandringen tog 4 timmar. Vi hade inte bara fokus på vandringen utan det var också planering inför Oskars och mina äventyr och expeditioner som kommer att ske i sommar.
Oskar ska åter igen guida flugfiskare på Grönland. Denna gång i nya områden med storöring som lurar i älvarna i den natursköna Grönländska fjällvärden.
Jag börjar året med att tillsammans med Lena att åka till Svalbard. Vi kommer att köra både hundspann och snöskoter under dessa dagar. Jag har också planerat in att tillsammans med ett trevligt gäng bestiga Galdhöpiggen, 2479möh, som ligger i Norge. Sedan bär det av till Grönland där jag kommer att vara med i en expedition med skidor över den Grönländska inlandsisen.
Efter expeditionen kommer jag att guida en grupp genom den otroligt vackra naturen på södra Grönland. Avslutningsvis i slutet av juli kommer jag att guida ett gäng på 10 personer i vår svenska fjällvärld. Vi kommer att göra ett försök att nå toppen av vårt vackra fjäll Kebnekaise, men även vandra till Tarfaladalen och Silverfallet.
Oskar kommer att finnas i Grönlandsresors monter på Älvsjömässan. Där kan ni få mer info om flugfiskeresan tillsammans med Oskar.
Jag kommer också att finnas där för att ge information om Grönlandsexpeditionen och min guidade vandring på Grönland. Det kommer också finas möjlighet att anmäla sig till någon av dessa spännande äventyr. Väl mött på Älvsjömässan.

2 svar

  1. Då är jag fortfarande på jobbet. Men jag ska absolut gå på mässan den helgen. Ett inlägg i min blogg Vandringsman med allmänt omdöme, favoriter och bottennapp samt inköp kommer så klart.

  2. Vilka snyggingar 🙂

Kommentera

