En trivsam dag bland fårull på Västerkvarn.

Jag var på fårets dag på Västerkvarn som ligger vid Strömsholm. Det fans mycket av ullprodukter att titta på, från olika slag av ullunderställ till mer hantverk så som tovning och pälstillverkning. Jag träffade på en tjej från Ångermanland som gjorde en hel del produkter av sin ull. Att Sofie brann för detta var det inte att ta miste på. Med en enorm entusiasm berättade hon för mig om sina tovade kängor sådana som är ett måste att ha på fötterna när kylan sätter in. Att få lyssna på dig Sofie var en ren glädje, att sedan få prata kyla och snö där jag trivs mest gjorde samtalet ännu mer intressantare.

Jag vill rekommendera er att läsa om henne och hennes produkter på Sofies hemsida.
http://www.stalnackepadden.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

