Änligen höst.

Äntligen kan jag känna att hösten har gjort intrång i vår natur. Jag fullkomligt älskar den här årstiden. Att vakna på söndagsmorgonen inte ett moln på himlen, frosten som bildats under natten har bitit sig fast i gräset en hög och klar luft, det finns bara ett sätt att bemöta denna dag på. Jag packar ryggan och ger mig ut på en fotografisk vandring runt Tjurlången. Kan det bli mycket bättre?
De flesta av naturens varelser har boat sig för vintern. En enträgen hackspett som envist letar efter något att äta i en gammal tallkrona hackade på medan jag gick vidare mot mitt mål, vindskyddet lite längre ner vi sjön. Bävern som också tycktes vara igång med avverkning syntes inte till men däremot spår efter den. Han satt väl och spånade på någon annan plats.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

