En skön start på helgen.

Lördagsmorgon, fram med bildäcken och koppla dem med en dragsele runt midjan. Jag ska dra dem ca 1 mil i blandad terräng. Efter denna tur väntar 2,5 mils vandring med packning på 17 kilo. En bra start på en helg tycker jag. För att genomföra dessa aktiviteter krävs att man har bra utrustning, både ryggsäcken och kängor. På fötterna har jag givetvis ACLIMAS ull frotté, en skön strumpa som följer fotens former bra. Efter 4 timmar i regnet var jag hemma igen där ett saftigt wienerbröd och kaffe väntade. Senare på kvällen blev det ett skönt bastubad i vår vedeldade bastu som jag själv har timrat tillsammans med min son William. Visst regnade det hela tiden, men vad spelar det för roll så länge man trivs med det man gör.

 

Kommentera

