Ett slitsamt äventyr.

Årets  Mini-triathlon-lopp är genomför för denna gång och det gick strålande.
Jag har fått borrelia som jag märkte av i uppförsbackarna, men jag kämpade på för kung och fosterland ändå. Jag fixade att simma ca 800 meter av de 1000 som var planerat. Cyklingen var det inga problem med, 17 km i blandad terräng och jag kunde andas ut ett tag och återhämta mig inför löpningen. 10 km var planen men jag insåg min begränsning och sprang endast 5 km. Jag är helnöjd med min prestation denna dag och ser fram emot nästa triathlon-lopp, då utan borrelia i kroppen.
Jag återhämtade mig ganska snabbt och väl hemma igen hos frugan i stugan intog jag en rejäl laxmacka en kall öl, och en penicillin tablett (räknas ej som dopingpreparat). Det blev en lyckad dag tillsammans med min polare Cladam.

Hela loppet tog 2 timmar och 50 minuter.

Kommentera

