Det ska vara enkelt att laga sin mat på äventyret!

Tack till Joachim Hillenius på PRIMUS som sponsrar mig och min son Oskar med er utrustning.
Med PRIMUS Omni fuel kommer matlagningen på Oskars expedition till Grönland gå som en dans. Själv använde jag mig av detta kök när jag 2008 skidade till Nordpolen. Jag kommer också att använda mig av detta kök på mina kommande äventyr i Norge och Grönland. Köket är bra för att det går att använda med både gasol, bensin, diesel och fotogen. Ska man sedan ut på sitt äventyr i kallare områden är detta kök att rekommendera. Under mina vandringar sommar och höst använder jag mig av gasol, men ska jag ut för att vintertälta bygger jag med ett enkelt grepp om detta kök till bensindrift. Läs gärna mer om Primus produkter som passar både till mindre äventyren men också till mer avancerade äventyr. 
Jag driver en äventyrsklubb här i Kungsör och jag lär mina ungdomar att handskas med den utrustning som Joachim på PRIMUS har skänkt oss.

 

Kommentera

