Mot Svalbard

Efter ett par månaders planering närmar sig nu expeditionen som kommer att starta från Magdalena fjorden på norra Svalbard till Ymerbukten 20 mil längre söderut. Vi kommer att vara ett gäng på 6 deltagare. Detta äventyr kommer sannerligen  bli ett minne för livet. Visst hoppas jag på att vädret ska bli till belåtenhet, och då menar jag soliga dagar med en temperatur på runt 10 minusgrader. Att få genomföra en sådan här expedition tillsammans med helt främmande människor är ett litet äventyr bara det Alla som har sökt till denna expedition har samma mål att nå, att ta sig fram över glaciärer, kämpa med packningen för att slutligen nå fram till slutmålet Ymerbukten. Jag utgår ifrån att denna expedition kommer att bli både intressant och rolig.
Nu kan jag inte rå över vädrets makter, vi kommer givetvis att ha med utrustning för att kunna möta upp både snöstormar och kraftig kyla.
Jag ser fram emot att sätta på mig utrustningen vid Magdalenafjorden ta de första stavtagen och känna att nu är vi på väg.
Det fins platser kvar till denna expedition, tveka inte att ta kontakt med mig eller Monika och Mikael på Grönlandsresor. Denna expedition kommer att bjuda på en naturupplevelse utöver det vanliga. På med skidorna och följ med.


Kommentera

