Nya äventyr på gång!

Idag träffade jag några entusiaster som ska starta en äventyrsgrupp. Intresset för äventyr bland ungdomar har ökat. Jag har själv arbetat med ungdomar i 20 år med just äventyr som tema. Jag blev inbjuden till denna förening för att hålla ett föredrag om bland annat hur man går till väga för att starta upp en äventyrsgrupp som riktas till ungdomar.
Det blev många och trevliga diskussioner om hur man bäst ska gå till väga. Jag visade bilder på de aktiviteter som mina ungdomar har genomfört och med hjälp av dessa bilder började idéerna hos ledarna i föreningen ta form. Det slutade med att jag blev tillfrågad om att formulera en inbjudan till ungdomar som kanske vill vara med och starta en äventyrsgrupp.
Givetvis pratade jag också om mina äventyr i de Arktiska områdena, och till slut berättade jag om min kommande expedition på Svalbard som kommer att gå av stapeln i juni.
Alla var nöjda och nu önskar jag föreningen lycka till med att få igång äventyrsgruppen!

 

Kommentera

