Skidutrustning

Idag köpte jag utrustning som jag ska använda på Svalbard och Spetsbergen.
Jag hade tagit kontakt med Hans och Catharina som är ägare av Mest ute butiken i Eskilstuna. Det var bland annat de som var med och sponsrade mig med utrustning inför min expedition till Nordpolen. Enligt Hans rekommendationer när det gällde skidorna blev det ett par Åsenes Fritjof  Nansen.
Expeditionskängor har jag sedan tidigare, med den här kombinationen av kängor och skidor och all annan utrustning kommer jag att vara fullt redo att skida över Spetsbergen.
Jag vill tacka Catarina och Hans med personal för ert positiva bemötande i butiken. Tack också för att ni sponsrar en del av skidutrustningen.
Jag har provåkt skidorna och efter en del justeringar kan jag nu i helgen ta mig en längre premiärtur!

Kommentera

