Backträning

Att träna i en slalombacke behöver inte vara på skidor. Vist att åka utför är nog en enorm känsla, men jag med min rädsla för att bryta både armar och ben föredrar att gå sakta och säkert uppför backen istället.
Den här sättet, att med ett par däck släpandes efter sig ger en bra träning för både axlarna, ryggen rumpan och baksidan av låren. Man tränar också upp syreupptagningen. Ett roligt och krävande sätt att träna på. Det blev totalt 6 vändor x 326 meter.
Utrustning:
Börja med ett däck.
Stegjärn, om man håller till i slalombacken. Tänk på att dra åt nedre delen av byxbenen. Taggarna på stegjärnen river lätt sönder byxorna annars.
Stavar med stålspetsar.
Ha det så bra i uppförsbacken.

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: