Gråsugga?

Ja man skulle kunna tro att det är en stor gråsugga som inte hunnit med att skydda sig mot vintern. Men den som tror det har fel. På  torsdagsnatten  testade jag min senaste inköpta sovsäck för att känna om den håller måttet. Och vist gjorde den det! Att lägga sig ute i det fria en stjärnklar vinternatt är nog det skönaste som finns. Bara jag, sovsäcken och ett liggunderlag. Temperaturen sjönk ner till -12 så den riktiga kylan höll sig borta.

Varning för björn var det också, jag vaknade 05.00 på morgonen efter en behaglig sömn på 8 timmar och till min förvåning, det första jag ser när jag kikar fram genom hålet i sovsäcken var en riktigt stor björn. Nu hade jag sådan tur att den här björnen höll sig på ett betryggande avstånd från mig, den här björnen kallas också för Karlavagnen.

Kommentera

