Nya äventyr

Jag vill börja med att önska alla en god fortsättning på det nya året med förhoppningar om ett spännande år med en massa upplevelser! Ni kanske går och bär på en dröm, eller planerar ett äventyr som väntar längre fram i tiden.
Att ha något att planera är för mig ett sätt att leva. Om det är en dröm man vill ska gå i uppfyllelse är det bara att börja planeringen och kanske kommer den dagen då man står där vid sina drömmars mål.
Jag tänker inte skriva någon årskrönika om året som var, utan jag ser framåt och har redan börjat planera ett intressant år för mig.
Många utav de äventyr gör jag och min fru tillsammans, men en av dom stora utmaningarna för mig detta år är expeditionen på Svalbard.
Den planerade Expedition Newton kommer inte att bli av, tyvärr blev inte antalet deltagare tillräckligt många för att genomföra denna expedition på Spetsbergen.
Istället ska vi skida på Svalbard från Magdalenafjorden genom Spetsbergen och ner till Ymerbukten. Denna expedition kommer att vara i 20 dagar. Expedition kommer att bjuda på många fina naturupplevelser. Är det någon som vill följa med på denna expedition kan ni kontakta mig. Jag kommer med mer detaljerade uppgifter lite senare denna månad.
Bilderna är från dagens skidtur. Med turskidor och lite fika var jag ute i några timmar och njöt av en fin vinterdag.

Kommentera

