Jaha då var det vinter igen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag måste säga att vintern inte har kommit en dag för sent. Det här med snö och kyla passar mig enormt bra. Att få sätta på sig skidorna staka ut över ängarna för att göra ett spår känns helt OK.
Nu är det bara att hoppas på att snön ligger kvar till åtminstone i slutet av april.
Vist är det lite kalt men det får inte hindra från att komma ut och åka skidor. Vill man skydda sitt ansikte då kan jag tipsa om den ansiktsmask som jag har på mig på den översta bilden. Det är egentligen en mask som skoterförare har när de sitter på skotern och kör. Jag hade den på mig till Nordpolen och min expedition till Grönland och den funkar helt perfekt.
Så med rätt utrustning är det bara att ge sig ut i det fina vinterlandskapet.
Och efter några timmar ute i kylan så kan man sitta inne och avnjuta en kopp med varm choklad toppad med vispgrädde.

Kommentera

