En härlig höst

Hej alla som läser min sida.
Härligt att hösten har tagit fart ordentligt. Man kan dra sig undan lite, dra ner på tempot och bara sitta och njuta i fåtöljen med en bra bok.  Jag tillhör dom som tycker om att tända ljus och känna stearindoften i rummet. Det infinner sig ett behagligt lugn.
Det finns en sak till som är ett måste för mig och min son Oskar, det är att få åka ner till Vätterns klippor för att där försöka att fånga en av alla storlaxarna.
Ett tufft sätt att fiska lax på, det krävs att man har överlevnadsdräkt, säkerhetsutrustning, typ klätterrep som används vid hovningen.  Ett lite annorlunda sätt att vistas ute i men också en upplevelse som man inte vill vara utan. Frisk luft och ett spännande fiske kanske ger resultat och laxen på julbordet kan komma från Vättern.

2 svar

  1. Härlig helgläsning i Bärgslagsbladet i dag Hasse!
    Det där kan man snacka om ett äventyr, riktigt tufft.
    Beträffande vem som hade den fulaste mössan så gick min röst först till dig Hasse, men sedan tittade jag lite närmare på Oskars kreation och den var inge vidare heller.
    Men enligt min bedömning så har du Hasse den absolut fulaste ”mössan?”.
    Micke

Kommentera

