Äntligen höst.

Jag är av den typen som tycker om hösten. Att få ge sig ut i svampskogen fylla korgen med kantareller är en härlig känsla. Sedan får man dra sig tillbaka en stund från alla måsten. Den sköna fåtöljen i vardagsrummet blir mer och mer använd. Tända ljus och läsa en bra bok är inte helt fel.

Den här hösten har inte varit sig riktigt lik. Här i Kungsör har det varit höstmässa, en höstmässa där företagen som finns i Kungsör fick visa upp sig. Jag var med på ett hörn med mitt företag. Det var drygt 50 företag på plats och mässan var välbesökt. Jag pratade om min nästkommande expedition till Svalbard och försökte på så sätt att inspirera någon att följa med. Jag hade även lite äventyrsaktiviteter vid min monter. En repklättring där alla fick prova på att nå toppen av mässhallen. En välbesökt aktivitet där både unga och gamla provade att utmana sina gränser.

En bra grej med hösten är att man får komma iväg och fiska lax. Den kommande helgen så drar jag och min son Oskar iväg till Forshaga för att prova fiskelyckan. Om vi nu skulle råka få en lax så läggs den i frysen för att rökas till julbordet, givetvis röker vi laxen själva.

Sedan lite längre fram i höst så väntar Vättern klippor på oss för att vi också där ska prova fiskelyckan.

Kommentera

